Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Herunder kan I læse vores pædagogiske læreplan som er udarbejdet i et samarbejde mellem husets pædagogiske fyrtårne, den samlede personalegruppe, forældre kontakt udvalg og den pædagogiske leder.
Læreplanen evalueres hvert andet år - første gang i 2021.
God fornøjelse.
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Her kan I se vores evaluering af læreplan for 2017.
Vi har evalueret den udfra EVAL model udarbejdet af Roskilde kommune.
Evalueringen ligger i 3 dele
Roskilde Kommunes overordnede mål:
Her kan I hente Roskilde Kommunes pjece om kostpolitik samt se eksempler på institutioner og skolers kostplaner: Roskilde Kommunes kostpolitik
Her kan I se vores evaluering af læreplan for 2017.
Vi har evalueret den udfra EVAL model udarbejdet af Roskilde kommune.
Evalueringen ligger i 3 dele
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
I Bella Luna er vi meget ude hele året rundt, og derfor har vi lavet retningslinjer i forhold til, at beskytte børnene mod solen.
I forårs og sommerperioden opfordrer vi forældrene til, at smøre deres børn ind i solcreme hjemmefra om morgenen, så smører vi børnene igen inden vi går på legepladsen om eftermiddagen.
Vi bruger Derma solcreme uden parfume, farvestoffer og parabener, faktor 30.
Ønskes en anden skal I selv medbringe den, stille den på barnets garderobe og sige det til personalet på stuen.
Når UV-indekset er over 3 og det er skyfrit, er vi i udgangspunktet ikke på legepladsen i tidsrummet mellem kl. 12-14.
Vi skaber mulighed for skygge v.hj.a solsejl over vores sandkasser.
På de meget varme dage giver vi børnene mulighed for både, at kunne være ude og inde formiddag og eftermiddag.
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vi bestræber os på i det daglige, at være i løbende kontakt med forældrene. Vi tilbyder selvfølgelig også individuelle samtaler i løbet af den tid barnet går i Bella Luna.
Som udgangspunkt tilbyder vi følgende:
Vi tilbyder en opstartssamtale/1 års samtale ca. 3. mdr. efter barnets start.
Derefter tilbyder vi samtale en gang årlig omkring barnets fødselsdag, samt en afsluttende samtale i forbindelse med udarbejdelse af udviklingsbeskrivelser til skolen.
Første samtale ligger for vuggestuen i forbindelse med indkøring. Det vil være en snak om barnets liv indtil nu - fødsel, kost, søvn og trivsel generelt, samt afstemning af forventninger til institutionslivet.
Vores samtaler ligger fortrinsvis i tidsrummet mellem kl. 8-9 og er af ½ times varighed. I får i god tid inden barnets fødselsdag en indbydelse til samtalen, så I kan nå at koordinerer det med jeres arbejde. For at kunne tilbyde disse årlige samtaler dels pga. logistik og at vi får mest mulig kvalitetstid med jeres børn er det vigtigt, at I er imødekommende og fleksible i denne ramme.
Samtaler foregår i en fast skabelon, Dialogredskabet som sikre kontinuitet, sammenhæng og gode overleveringer og opfølgninger i huset. Info om dialogredskabet er vedhæftet.
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Overgang til børnehaven
Når først jeres barn er indskrevet i Bella Luna har det plads frem til skolestart, det betyder at jeres barn ca omkring 3 år skal rykke til vores børnehaveafdeling.
I denne forbindelse har vi en procedure for overgangen.
Vi rykker altid børnene i mindre grupper, så børnene rykker sammen med andre børn, de kender godt. Vi er altid i dialog med jer forældre om det kommende ryk, og den sidste tid i vuggestuen vil en til to personaler derfra gå på besøg med børnene i børnehaven, så børnene kan blive fortrolige med rammerne og lære både børn og voksne at kende, børnene vil måske også blive inviteret derover på egen hånd, hvis de har mod på det. Den sidste måned inden skiftet intensiveres overgangsarbejdet og børnene vil flere gange om ugen gå i børnehaven og deltage i samlinger, dagens aktivitet og spisning.
Børnene får velkomstbrev til børnehaven ca. 5. uger før skiftet og i den forbindelse inviteres forældre til fyraftensmøde om overgangen, hvor vi informerer om livet i børnehaven og snakker om gensidige forventninger til skiftet, samt hvordan indkøringen skal foregå. På mødet udleveres bl.a. skrivelse om struktur og praktiske informationer fra børnehaven. Vi opfordrer også til at I går omkring børnehave om eftermiddagen sammen med jeres barn i de sidste uger inden start, så I sammen er nysgerrige på livet derovre og børnene får mulighed for at vise jer børnehaven.
Overgang til skole
Det sidste år inden skolestart begynder vores forberedende arbejde med at give børnene det sidste med fra os af. Det indebærer bl.a. et samarbejde med de andre dagtilbud i vores område, hvor de kommende skolebørn mødes på skift i hinandens børnehuse og laver forskellige aktiviteter, vi har fælles skovdag på Boserup gård i marts og en fælles afslutnigsfest for børnene. Formålet er at børnene møder hinanden på tværs og får skabt forbindelse med andre børn som skal gå på samme skole,. Derudover har vi et samarbejde med skolerne i vores område, primært Sct. Jørgens skole og Tjørnegårdsskolen, hvor vi gennem året tager på flere besøg og hvor vi får besøg i børnehuset af medarbejder fra indskolingen. Skal jeres barn gå på en anden skole tager vi på besøger på alle de skoler hvor vi har børn som skal starte.
I september måned holder vi forældremøde om vores fælles arbejde i forhold til at gøre børnene så parate til det kommende skift.
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.